بنابر رویکرد « تیم تخصصی تیم استارت» در پیادهسازی الگوی کار تیمی، کار در یک سازمان شامل دو بخش اصلی است. اولین بخش ناظر به مسائل فنی و دانشی مربوط به حرفه است که قطعاً از یک شرکت به شرکت دیگر و از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت است و بخش دوم مربوط به روش کار کردن در سازمان میباشد. ما در تیماستارت اولی را که ناظر به مدیریت کسب و کار است «کار خوب کردن» و دومی را که مربوط به فرایند انجام کار است «خوب کار کردن» نامیده ایم و معتقدیم در صورتی که سازمانی واجد شرایط کار در قالب الگوی کار تیمی باشد، این الگو آنها را قادر میسازد تا با بهرهگیری از حداکثر توان داخلی، اولاً بهترین کار را از میان گزینههای موجود انتخاب کند و ثانیاً آن کار را به بهترین شکل ممکن به انجام برساند.
برای نیل به این منظور، الگوی پیشنهادی ما برای ساختن یک سازمان عالی در چهار مرحله زیر قابل پیادهسازی است.
تشکیل یک تیم منسجم
روشن ساختن چرایی و فلسفه سازمان
……
…..
ما به شما این نوید را میدهیم که پس از پشت سر گذاشتن این چهار مرحله و پیادهسازی الگوی کار تیمی در سازمان، شاهد تغییرات شگرفی از نظر دانش، مهارت و نگرش نسبت به کار و سازمان در میان کارکنان خود خواهید شد و سازمان به رتبهی تیم واقعی و کارکنان به جای اینکه افراد سازمان باشند به درجهی عضویت در تیم نایل آیند.
در این شرایط تیم قادر خواهد بود با به کارگیری حداکثر ظرفیتهای نهفته در اعضای خود، گوی سبقت را از سازمانهای رقیب ربوده و سازمانهای دارای امکانات فنی و منابع برتر را پشت سر بگذارند.