پنج اختلال عملکردی در تیم

مقدمه

برای ارزیابی میزان انسجام تیمی ابزار زیر در قالب یک پرسشنامه 38 سوالی بر مبنای مدل پنج اختلال عملکردی در تیم پاتریک لنچیونی، برای اولین بار توسط “تیم استارت”  تهیه و منتشر شده است که کاربران محترم می توانند برای اطلاع از شرح کامل آن در کتاب تیم سازی موفق؛ راهنمای عملی ارزیابی و تأسیس تیم های موفق در کسب و کار ، انتشارات همشهری مراجعه نمایند.

پرسشنامه

نتایج حاصل از تکمیل این پرسشنامه و  ارزیابی حاضر، شما را با نقاط قوت و زمینه­ های منحصر به فردی که در تیم شما وجود دارد آشنا کرده و راهکارهای لازم را برای بهبود وضعیت عملکرد تیم به شما ارائه دهد. برای تجزیه و تحلیل دقیق­تر و جامع­تر، پیشنهاد ما این است که تمامی اعضای تیم در این ارزیابی شرکت نمایند.

اگر چه ارزیابی به خودی خود می­تواند چشم­ انداز جالبی را به شما ارائه دهد اما مهمتر از آن و مهمترین جنبه کار، گفتگوها و مباحثی است که ممکن است درباره ­ی موضوعات خاص و برخی از ابعاد سازمان، میان شما ایجاد و شما را در آن درگیر نماید. لذا پیشنهاد می شود نتایج را با کمک مشاوران تیم سازی تیم استارت تفسیر کرده و راه کارهای لازم را برای ارتقای سطح انسجام تیمی به کار ببندید.

خواهشمند است؛ هنگام تکمیل پرسشنامه و پاسخ به سئوالات، موارد زیر را به دقت رعایت فرمایید.

  • در پاسخ­های خود، همین شرکت و گروهی که در آن مشغول به فعالیت هستید را در نظر بگیرید.
  • پرسشنامه را مبتنی بر واقعیت­های موجود در همین شرکت تکمیل نمایید. (به هر گویه برمبنای آنچه در شرکت شما اتفاق می­افتد نمره بدهید)
  • نظر خود را درباره هر یک از جملات بی­طرفانه و صادقانه بیان کنید.
  • در مورد پاسخ‌های خود فکر کنید، اما روی آن خیلی درنگ نکنید. مطمئناً احساس اولیه شما، معمولاً بهترین پاسخ است.
  • در مقابل هر جمله، یک مقیاس 5 قسمتی از (هرگز=1 ، به ندرت=2 ، گاهی=3 ، معمولاً=4 ، همیشه=5) نوشته شده است. به میزانی­که آن جمله با وضعیت تیم شما تطابق دارد یکی از گزینه­ ها را انتخاب و نظر خود را با علامت­گذاری در مربع مربوطه مشخص نمایید.
1.اعضای تیم ما به اشتباهات خودشان اعتراف می­کنند.
2.اعضا در مباحث مربوط به تیم، با شور و اشتیاق و بدون هیچ ترس و ملاحظه­ای بحث می­کنند.
3.اعضای تیم خیلی سریع و روشن به سهمِ مشارکت و دستاوردهای دیگران اشاره می­ کنند.

این آزمون در حال توسعه است

هنوز امکان ارایه نتیجه برای شما وجود ندارد

یک نظر اضافه کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.